Güney Kore’deki facianın ön raporu çıktı
Güney Kore’de Uçak Kazası Araştırmasına İlişkin Ön Rapor Açıklandı
Güney Kore Havacılık ve Demiryolu Kazaları Araştırma Kurulu’nun yayınladığı ön kaza raporuna göre, kazada yer alan uçağın her iki motorunda da kuş tüyü ve kanı lekeleri tespit edildi. Raporda, göçmen bir ördek türüne ait olduğu belirtilen örneklerin DNA analizi için uzman kuruluşlara gönderildiği ve yerel bir kuruluşun bunların Baykal çaylaklarına ait olduğunu tespit ettiği ifadelerine yer verildi.
Ayrıca raporda, uçağın uçuş veri kaydedicisi ve kokpit ses kaydedicisinin kazadan yaklaşık 4 dakika önce kaydı durdurduğu bilgisi de paylaşıldı. Bu durum, kazanın nedenini bulma çalışmalarını zorlaştırabilir.
Beton Yapı Değerlendirilecek
Jeju Air’e ait Boeing 737-800 tipi yolcu uçağının, 29 Aralık’ta iniş takımlarının açılmaması sonucu Muan Uluslararası Havalimanı’nda pistten çıkarak beton bir yapıya çarpması ve alev içinde kalmasıyla ilgili olayda birçok analist, beton yapının daha hafif malzemelerle inşa edilmesi gerektiğini savundu. Güney Kore Ulaştırma Bakanlığı, havaalanındaki beton yapının kaldırılacağını duyurdu.
Yapılan soruşturmada, uçağın kuş çarpması tehlikesi yaşanmadan önce hava trafik kontrolörlerinin pilotları uyarması ve pilotların acil iniş girişiminde bulunması da belirtildi.
Kuşlarla Yakın Temas
Ön rapora göre, pilotlar Muan Havalimanı’na yaklaşırken bir grup kuşa yaklaştı ve güvenlik kamerası da uçağın kuşlara yaklaştığını kaydetti. Soruşturma kapsamında motorların söküleceği, bileşenlerinin detaylı biçimde inceleneceği, kara kutu ve hava trafik kontrol verilerinin analiz edileceği, beton yapının, lokalizerin ve kuş çarpması kanıtlarının araştırılacağı belirtildi.
Ulaştırma Bakanlığı, ön raporun Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü, Tayland, ABD ve Fransa’ya gönderildiğini bildirdi. Uçağın ABD’de ve motorlarının Fransa’da üretildiği vurgulandı. Kazanın meydana geldiği Muan Havalimanı’nın 18 Nisan’a kadar kapalı kalacağı ifade edildi.