Motosiklet Pazarı, Pandemi Sonrası Hızla Büyümeye Devam Ediyor!
Salgın döneminde kurye sektöründeki artışla ivme kazanan motosiklet pazarı, yüksek enflasyon sebebiyle otomobillere erişemeyenlerin tercihi haline geldi ve 1 milyon adedi aşan satış rakamına ulaştı.
Ekim ayında yıllık bazda %31’lik bir artışla yaklaşık 106 bin adet motosiklet satıldı ve 10 ayın sonunda satışlar 1 milyon 38 binin üzerine çıktı. Türkiye’de artık en çok tercih edilen taşıt aracı otomobil değil, motosiklet oldu…
Motosiklet Endüstrisi Derneği’nin (MOTED) verilerine göre, Ocak-Ekim döneminde 2 milyon 170 bin 857 adet taşıt trafiğe kaydedildi ve motosikletler %50’ye yakın bir payla en çok satılan araç türü oldu.
MOTED Başkanı Başarı Erbaş, Ekonomim’den Aysel Yücel’e yaptığı açıklamada hedeflerinin revize edildiğini belirterek, yıl sonuna kadar motosiklet satışlarının 1 milyon 300 bine ulaşmasını öngördüklerini ifade etti.
Erbaş ayrıca, büyüyen pazarın yerli ve yabancı motosiklet üreticilerinin Türkiye’ye ilgisini artırdığını vurgulayarak, “Türkiye, motosiklet üretiminde hızla ilerleyerek önemli bir merkez haline geliyor. Geçmiş yıllarda yalnızca ‘yatırım düşünüyoruz’ diyen markalar vardı. Şimdi ise 10’un üzerinde marka yatırımlarını gerçekleştiriyor.” dedi. Kibar Holding, Honda, Doğan Trend Otomotiv ve Habaş Türkiye, Türkiye’de motosiklet yatırımı planlayan gruplar arasında bulunuyor.
Son 3 yılda toplamda 2,4 milyon adedin üzerinde motosiklet satıldığını belirten Erbaş, “Artık motosikletlerin trafikte hayatımızın ayrılmaz bir parçası olduğunu kabul etmeliyiz. Motosikletlerin trafikte daha güvenli seyir etmeleri için gerekli çalışmaları hızlandırmalıyız. Aksi takdirde, hızlı büyümenin ardından artan kazalar ve trafik sorunlarıyla karşılaşabiliriz. Belirli konularda kamuoyunu bilgilendirme, trafik eğitimi ve trafik uygulamaları gözden geçirilmelidir.”